Economie

Buzunare pline… cu marketing digital

Afacerile de la noi din țară au devenit tot mai conștiente de potențialul internetului, iar platformele Google si Facebook și-au îmbunătățit de la an la an oferta de servicii pentru mediul de business. Chiar dacă numărul magazinelor online a crescut și concurența este tot mai acerbă, tranzacțiile online continuă să crească, demonstrând că mai există loc pe piață.

Romanii au făcut anul trecut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2017, iar tendința de creștere continuă. Proprietarii de business-uri au înțeles că pentru a vinde un produs sau un serviciu trebuie să fii prezent acolo unde este publicul tău țintă. Dacă în marketingul clasic acesta reprezintă vadul comercial, în marketingul online nu există restricții de acest gen.

În prezent, poți avea un magazin amplasat pe o stradă pe care nu circulă nimeni și să vinzi de 1 milion de euro pe lună, exclusiv online. Trebuie doar ca lumea să afle de tine, de ceea ce oferi și să fie interesată să cumpere. Dar, bugetul de marketing investit este în strânsă legătură cu obiectivele de business ale fiecărui proprietar de afacere. Este indicat să-ți stabilești un buget de marketing proporțional cu targetul de vânzări, dar în corelație și cu marja de profit. Dacă în urma cu 7-8 ani era suficient doar să exiști în online pentru a acoperi cererea din piață, în prezent fiecare leu cheltuit în marketingul online trebuie investit eficient. Oamenii care au anticipat evoluția fulminantă pe care o va avea marketing-ul online au avut numai de câștigat. Față de o piață locală unde-și desfășoară activitatea o firmă, pe piața online oferta de produse și servicii este mult mai mare și poți foarte ușor să-ți pierzi clienții dacă nu știi unde și cum să investești bugetele de marketing.

Magazinele online care au înțeles că pentru a vinde mult și cu profit este nevoie de investiții eficiente s-au dezvoltat și sunt în top. Care sunt noutățile în marketingul online, de care oamenii de afaceri care vând pe internet trebuie să țină cont pentru a avea performanță? În primul rând o promovare multi-canal: în 2019 este mai mult decât evident că toate sursele de trafic și de vânzări trebuie conectate și analizate împreună. Obiectivul este măsurarea fiecărui punct de interacțiune a unui utilizator cu un anumit business și comunicarea fluentă, constantă și omogenă pe toate canalele.

Consumatorii de astăzi sunt extrem de sofisticați, iar procesul de alegere a unui anumit furnizor de produse sau servicii este tot mai elaborat. În al 2-lea rând introducerea roboților de chat este extrem de importantă pentru potențialii clienți care doresc să afle detalii imediate despre produsul sau serviciul livrat. Inteligența artificială reprezintă un alt potențial uriaș pentru această industrie, pentru că în marketing-ul digital poate ajuta la eficientizarea campaniilor de promovare. În al 4-lea rând orice magazin online care vrea să vândă eficient trebuie să introducă un conținut video de calitate despre produsele sau serviciile oferite.

Generația sub 24 de ani, actuali și viitori cumpărători se informează strict din online, iar noutățile le preia din YouTube, Facebook sau Instagram.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

Sursa: www.business24.ro

The post Buzunare pline… cu marketing digital appeared first on Radio Romania Targu Mures.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Buzunare pline… cu marketing digital

Credit autor: Corina Muntean.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button