Economie

Mureșul Rezidențial 3. Cum putem avea un Târgu Mureș mai puțin aglomerat. Dezvoltatorii mureșeni și oferta de locuințe noi. Analize și perspective ale pieței imobilare. Soluții la utilități, instalații, mobilier. Ediție specială Zi de Zi, 40 de pagini. O puteți citi integral și aici!

După o muncă intensă, de câteva luni, a echipei cotidianului Zi de Zi, a apărut o nouă ediție specială Mureșul Rezidențial. O radiografie a verii imobilare 2019, cu nouăți despre evoluția proiectelor demarate în ultimii 2-3 ani, dar și cu proiecte noi. Piața imobiliară mureșeană este în continuare extrem de activă, cu cerere mare, atât la case cât și la apartamente. Arhitecții, proiectanții, constructorii și furnizorii de materiale de construcții sunt solicitați la cote maxime.
Târgu Mureșul de acum 10-15 ani a crescut mult o dată cu apariția zonelor rezidențiale, iar localitățile
limitrofe aproape că au devenit parte a orașului. Cu fiecare lună care trece, fluxul de mașini care se
îndreaptă spre zona centrală a Târgu Mureșului este tot mai mare, iar cei care suntem prinși în trafic ne
întrebăm unde se va ajunge în ritmul acesta. Indiferent că intrăm din zona Tudor, din Unirii, Sângeorgiu de
Mureș sau de pe Gheorghe Doja, aglomerația e tot mai mare, în special dimineața și la prânz,
când copiii merg și vin de la școală. Iar numărul de locatari din zona limitrofă și implicit al autoturismelor,
se va mări semnificativ și în perioada următoare.
Ce e de făcut?
Optimizările accesului spre zonele importante din oraș au ajutat și pot ajuta puțin traficul rutier, dar
nu poți lărgi la nesfârșit drumurile. Centura ocolitoare, mult așteptată și mult amânată, va aerisi puțin – când va fi gata – traficul în oraș, dar nu suficient. Rămâne o singură soluție viabilă, pe termen lung.
Micșorarea numărului de mașini din trafic la orele de vârf, iar aici cheia problemei stă în mâna
administrației locale..
Cu toții știm că dimineața între orele 7.30 și 8.30 și în jurul orei 14.00, mii de părinți se îndreaptă spre școli și licee, aglomerând mult traficul. Nervi, timp piedut.
Soluția este un transport local civilizat și regândit. Configurația orașului s-a schimbat. Rutele autobuzelor de acum
30 de ani, în apropierea cărora se afla mai toată lumea, sunt depășite. Un număr de 10-12 autobuze, concentrate la orele de vârf și pe trasee care să preia și copiii ce nu locuiesc în apropriea actualelor stații, ducându-i foarte aproape de școlile și liceele din oraș, ar aerisi traficul. Multe din autoturismele care pleacă, de exemplu, din cartiere noi aflate în Livezeni, Corunca, Unirii, Sâncrai, Sângeorgiu (unde s-au mutat și se vor muta în special familii tinere), transportând 1 sau 2 copii, ar circula la ore diferite, nu deodată. Un autobuz ocupă mai puțin spațiu în trafic decât 30-40 de mașini mici. Și, desigur, poluează mai puțin.
Cu stație aflată la capătul străzii și cu debarcare în fața școlii, cu autobuze care să asigure un transport
civilizat, poate doar copiii de grădiniță și cei din clasele a I-a ar mai avea nevoie de mașina familiei,
pentru a ajunge la școală. Câteva străzi în plus adăugate la trasee și câteva autobuze noi ar
schimba mult situația traficului din oraș.
Poate că anunțata venire a autobuzelor electrice le va da un imbold celor de la care așteptăm
viziune și acțiune.

Găsiți aici ediția integrală Mureșul Rezidențial 3

Florin Marcel Sandor

Post-ul Mureșul Rezidențial 3. Cum putem avea un Târgu Mureș mai puțin aglomerat. Dezvoltatorii mureșeni și oferta de locuințe noi. Analize și perspective ale pieței imobilare. Soluții la utilități, instalații, mobilier. Ediție specială Zi de Zi, 40 de pagini. O puteți citi integral și aici! apare prima dată în Stiri din Mures, Stiri Targu mures – Liderul presei muresene.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Mureșul Rezidențial 3. Cum putem avea un Târgu Mureș mai puțin aglomerat. Dezvoltatorii mureșeni și oferta de locuințe noi. Analize și perspective ale pieței imobilare. Soluții la utilități, instalații, mobilier. Ediție specială Zi de Zi, 40 de pagini. O puteți citi integral și aici!

Credit autor: Ionut Tirdea.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button