Echipa PNLPoliticăSocial

Ervin MOLNAR, deputat: „Legea privind simplificarea accesului populației la serviciile publice, adoptată de Parlament”

Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat cu majoritate de voturi, 291 pentru și unul împotrivă, Proiectul de lege pentru completarea OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale, al cărui coinițiator am fost.

Prin acest act normativ se va interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. De asemenea, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale vor solicita entităţilor care au emis documentele respective, în format electronic, copii sau extrase de pe acestea, în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public.

Consider că această lege de simplificare a proceselor administrative este absolut necesară României. Eliminarea dosarului cu șină, a copiei de pe actul de identitate și a unor documente emise de stat și resolicitate ulterior de către aceleași instituții, reprezintă o măsură legislativă cu beneficii importante pentru oameni.

Impactul social al acestei legi este, de asemenea, major, procesul obţinerii unor acte de la instituţiile publice de către cetăţeni fiind considerabil simplificat. De asemenea, ușurarea accesării serviciilor publice va spori posibilitatea de a conlucra cu administraţia publice a persoanelor cu dizabilităţi fizice, în sensul în care acestea vor putea interacţiona cu instituţiile şi autorităţile publice de interes într-un timp mult mai scurt.

Nu în ultimul rând, adoptarea acestui act normativ va normaliza și schematiza în România relaţiile dintre stat şi cetăţean, îndeosebi în ceea ce înseamnă interacţiunea oamenilor cu instituţiile statului în cazuri specifice, precum cumpărarea unei locuinţe, schimbarea cărţii de identitate, înscrierea în evidenţele fiscale a unui mijloc de transport şi altele.

Populația României trebuie să fie tratată în mod echidistant și decent, atât în ceea ce privește relația directă dintre stat și beneficiari, cât și prin eliminarea orelor pierdute zilnic de petenți pentru a face copii sau a prezenta diferite acte emise de instituțiile administrației publice.

Apreciez că serviciile publice de nivel european dorite de toți românii au nevoie urgentă de reconsiderare și modernizare, iar această lege votată de Parlament este un pas important în acest proces.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button