Echipa PNLSocial

Mureșenii au dreptul să știe de ce nu se lucrează la Autostrada A3 pe tronsonul dintre Chețani și Câmpia Turzii

Deputatul PNL Mureș, Ervin Molnar, a atras atenția într-un document oficial asupra standardelor de cost imense pentru realizarea autostrăzilor din România, precum și asupra întârzierii lucrărilor aflate în derulare.
„Autostrăzile construite în România în zonele de şes sunt de trei ori mai scumpe decât cele similare din Bulgaria, iar diferenţa între costurile minime şi cele maxime pentru aceeaşi formă de relief este cea mai ridicată din Europa. Potrivit unui studiu pe această temă, în România variaţia preţului mediu pentru un kilometru de autostradă construit în aceeaşi formă de relief este de 45,8%, mai mare faţă de Polonia (36,4%) şi Bulgaria (14,2%). În România preţul mediu al unui kilometru de autostradă construit în zona de şes este de 23,3 milioane lei/km, iar cel al unui kilometru de autostradă construit în zona de deal este de 20,8 milioane lei/km, ambele peste nivelul standardelor de cost”, a subliniat deputatul mureșean, într-o interpelare parlamentară adresată conducerii Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Parlamentarul liberal a mai apreciat că în acest an lucrările la infrastructura din țară nu au avansat aproape deloc. „Este evident că prestația fostului ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, a fost cel puțin mediocră din punctul de vedere al lucrărilor la autostrăzile țării. S-a făcut mult tam-tam că se lucrează în mod susținut, dar realitatea indică, din păcate, contrariul, așa cum se întâmplă și pe A3, spre exemplu. Au fost, de fapt, opt luni pierdute de România din cauza incapacității manageriale a fostului ministru”, a declarat Ervin Molnar.
În finalul interpelării, deputatul PNL a solicitat lămuriri punctuale referitoare la mai multe aspecte controversate, atât în ceea ce privește costurile imense ale lucrărilor la autostrăzile din țară, cât și a pierderilor suferite de România din cauza întârzierii finalizării contractelor, a blocării unor licitaţii şi a renunţărilor la subcontractări.
„Nu în ultimul rând, am întrebat conducerea Ministerului Transporturilor care este stadiul lucrărilor la Autostrada A3 pe tronsonul dintre Chețani și Câmpia Turzii, deoarece aici nu se lucrează în momentul de față. Mureșenii trebuie să știe ce se întâmplă cu investiția pe acest segment al A3, deoarece ea se realizează și din contribuțiile lor la bugetul de stat. Voi informa populația din județul Mureș despre aceste informații, imediat ce voi primi răspunsul la interpelarea mea”, a concluzionat Ervin Molnar.

Biroul de Presă al Deputatului PNL Mureș Ervin Molnar, 17 septembrie 2021

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button