
România se menține pe locul 22 din 25 de țări europene în indicele de transparență al pieței de mașini second-hand, aceeași poziție ca în anul precedent, arată un studiu realizat de compania de date auto carVertical. Mai mult, procentul mașinilor cu kilometrajul manipulat a crescut, ceea ce indică faptul că fraudele din piața auto nu dau semne de diminuare.
Conform analizei, 7,5% dintre vehiculele verificate în România în ultimul an aveau kilometrajul dat înapoi, în creștere față de doar 6,9% în 2024. În medie, kilometrajul a fost redus cu 95.100 de kilometri, pentru a face mașinile mai atractive pentru cumpărători și pentru a crește profiturile vânzătorilor.
Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical, explică fenomenul prin așteptările cumpărătorilor: „unii își doresc modele care să fi parcurs sub 100.000 de kilometri, în timp ce pentru alții limita este de 200.000 de kilometri. Mașinile cu kilometraj ridicat sunt mai greu de vândut, așa că vânzătorii necinstiți recurg la fraudă pentru a-și crește șansele de vânzare”.
Piața românească este puternic influențată de importuri, 60,7% dintre mașinile verificate fiind aduse din străinătate. Din păcate, vehiculele importate sunt mai predispuse să aibă kilometrajul manipulat sau daune ascunse. Studiul arată că 58,2% dintre mașinile din România au înregistrări de daune, în ușoară creștere față de 57,8% în 2024, valoarea medie estimată a daunelor ajungând la 3.300 de euro.
Punctul.ro
Aceasta stire este preluata.
Sursa articolului: 7,5% dintre mașinile rulate în România au kilometrajul dat înapoi
Credit autor: Punctul.




