PoliticăSocialȘtiri

Ervin MOLNAR,deputat: „Românii care au primit facturi eronate la energie electrică își vor recupera banii”

Guvernul Nicolae Ciucă este preocupat să identifice cele mai optime măsuri ce urmează să fie aplicate în perioada imediat următoare, în vederea rezolvării crizei legate de facturile la energia electrică. În acest sens, până acum au fost analizate și discutate o serie de soluții, aflate în prezent pe masa de lucru a Executivului.

Între deciziile aflate în curs de aprobare se numără plafonarea prețului la energie pentru consumatorii finali casnici și industriali, precum și pentru întreprinderile mici și mijlocii. Totodată, în paralel cu creșterea plafonului de consum până la care se aplică aceste facilități, guvernanții doresc aplicarea unui sistem de reducere a facturii la energie pentru universități și alte instituții de învățământ, spitale, instituții de cultură și religioase, furnizori de servicii sociale, instituții publice, ONG-uri.

În cadrul ultimelor discuții purtate de reprezentanții Guvernului cu decidenții din cadrul producătorilor și furnizorilor din domeniul energiei, au fost prezentate actualele criterii prin care se aplică schemele de compensare și plafonare aflate în vigoare pentru facturile la energie. De asemenea, s-au emis idei pertinente în legătură cu soluțiile de corectare a facturilor emise eronat pentru consumatorii casnici.

Demn de remarcat este faptul că, până în prezent, peste două milioane de facturi pentru furnizarea energiei electrice au fost recalculate, fiind preluate peste 450 de sesizări de emitere neconformă. În urma controalelor efectuate de ANPC pe acest subiect delicat, au fost acordate amenzi în valoare de peste 600.000 lei. Peste 100 de controale sunt în prezent în derulare, urmând a se opera verificări la toți operatorii economici furnizori de energie electrică și gaze.

În urma întâlnirii de la Guvern, furnizorii de energie electrică și gaze naturale au fost de acord cu noile măsuri pentru compensarea și plafonarea prețurilor. Nu în ultimul rând, reprezentanții din energie s-au angajat să evite pe viitor incidentele legate de facturile greșite, precum și de a le anula pe cele emise eronat.

În consecință, toți românii care au primit facturi neconforme cu realitatea vor fi repuși în drepturile firești, sumele deja achitate urmând a fi recuperate prin următoarea factură.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button