Știri

Orașele medii, cu 20.000 – 50.000 de locuitori, sunt ținta investitorilor în comerțul modern din România

Potrivit Colliers, investitorii din retail își mută atenția către orașele mici și medii, unde retail park-urile devin motorul principal al extinderii, impulsionate de creșterea veniturilor și cererea pentru formate moderne.
România se profilează tot mai clar ca o piață-cheie pentru retailul modern în Europa Centrală și de Est, potrivit raportului Colliers publicat pe 9 octombrie 2025.
Dacă până acum marile orașe concentrau aproape trei sferturi din stocul modern de spații comerciale, în prezent dezvoltatorii își mută atenția către orașele mici și medii.
Orașele mici devin noua miză pentru dezvoltatorii de retail
Creșterea veniturilor populației, extinderea infrastructurii rutiere și apetitul pentru cumpărături moderne transformă localitățile cu 20.000–50.000 de locuitori în noi poli de interes. Retail park-urile – parcuri comerciale ușor de construit, flexibile și rentabile – domină acest val investițional.
Potrivit Colliers, localitățile românești cu sub 100.000 de locuitori au doar 70 mp de spații comerciale moderne la mia de locuitori, de 2 până la 11 ori mai puțin decât media țărilor din grupul CEE-6 (Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, România).
„România are încă un potențial semnificativ de dezvoltare în zona de retail modern. Vedem o cerere solidă, alimentată de creșterea consumului și de interesul brandurilor internaționale pentru extindere, în special prin retail park-uri.
Punctul.ro


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Orașele medii, cu 20.000 – 50.000 de locuitori, sunt ținta investitorilor în comerțul modern din România

Credit autor: Punctul.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button