Economie

Raul Felix Hodoș, președinte SOROCAPP, despre efectul GDPR în piața financiară: “Se schimbă cu totul ideea de marketing în domeniu”

Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private (SOROCAPP) a fost, alături de ACAMA și ISF, organizatorul principal al Conferinței Europene de Servicii Financiare. Am discutat cu avocatul Raul Felix Hodoș, președintele asociației, despre provocările legislative din piața financiară din România.

Reporter: SOROCAPP este partener al Conferinței Europene de Servicii Financiare, ediția a III-a, de ce este necesar să organizați astfel de evenimente? Mie mi-a plăcut, în mod deosebit, atenția pe care ați acordat-o educației financiare, un concept despre care discutăm destul de mult în România, însă oarecum nișat, fiecare se ocupă de partea sa. Din ce am reținut însă, există demersuri ca educația financiară să intre în curricula școlară.

Raul Felix Hodoş: Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private – SOROCAPP – are deja experiență cred că de 15 ani în organizarea de conferințe. Pentru că unul dintre obiective este acesta, ne-am asociat cu Institutul pentru Studii Financiare și ACAMA pentru a organiza această conferință. Din ce în ce mai multă lume, deja știe și și-o notează în agendă pentru fiecare lună martie. De ce educație financiară? Pentru că este o componentă esențială în ceea ce privește partea de afaceri publice, cât și cea de afaceri private, pentru că încă de când avem 3-4 ani și mergem să ne cumpărăm prima bomboană, practic trebuie să fim educați financiar. Pe măsură ce creștem ar trebui să știm cum să investim banii, cum să îi protejăm, cum să îi utilizăm, să îi cheltuim în cele din urmă și toate acestea se subsumează ideii de educație financiară.

Rep.: Cât de volatilă e legislația în acest domeniu al serviciilor financiare?

R.F.H.: Având în vedere că sunt foarte mulți bani la mijloc, evident că și legea se schimbă destul de des, mai ales în ultima vreme au fost mai multe directive și regulamente cu implicații directe în piața financiară europeană și, evident, în cea românească. Aici aș aminti Directiva europeană privind Distribuția în Asigurări – IDD (Insurance Distribution Directive) și MiFID II (Markets in Financial Instruments Directive) – Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene din 15 mai 2014 privind piețele instrumentelor financiare care au fost transpuse sau sunt în curs de transpunere și în legislația primară – de competența principală a Parlamentului României sau a Guvernului, cât și în legislația secundară în România, care este de competența Autorității de Supraveghere Financiară.

Rep.: Care este impactul reglementărilor din GDPR asupra pieței financiare?
R.F.H.. Sunt foarte multe date, în primul rând se schimbă cu totul ideea de marketing în domeniu. După aceea, spre exemplu în domeniul asigurărilor, avem discuțiile, care nu sunt finalizate încă, asupra cine este operatorul principal, dacă asiguratorul sau brokerul este operatorul principal, câtă vreme clientul merge la broker, brokerul este cel care solicită cotațiile de la asigurator și, până la urmă, polița se încheie cu asiguratorul. Vom pune în discuție toate aceste probleme, nu vom găsi un răspuns final, dar mai facem un pas pentru a afla cum putem să aplicăm regulamentul în industria financiară, în așa fel încât să și respectăm rigorile legii, dar și să afectăm negativ cât mai puțin. Regulamentul înseamnă o mai mare grijă față de drepturile persoanelor vizate, pe de o parte, iar, pe de altă parte, în sarcina întreprinderilor vin mai multe obligații pe care trebuie să le aplice și aceste obligații, evident, se transformă în bani pentru că orice obligație nouă care trebuie implementată naște cheltuieli. Sunt obligații, spre exemplu, ale actorilor din piață de a face anumite raportări, pe spălare de bani, pe evaziune fiscală.

Va trebui să vedem cum îl aplicăm noi intern, bineînțeles, după ce vedem cum îl interpretează și Curtea de Justiție a Uniunii Europene, interpretările date de ea sunt obligatorii, mai avem organisme europene care ne dau anumite recomandări și aceste recomandări sunt cu titlu de soft-law, semi-obligatorii.

Despre SOROCAPP

Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private (SOROCAPP) este o asociație non-profit, înființată în anul 2011 în Tîrgu Mureș, având drept scop principal sprijinirea și promovarea cercetării științifice în domeniul afacerilor publice și private.
Asociația are 26 de membri, printre care se află cercetători, teoreticieni și practicieni în domenii juridice și economice, precum și alți profesioniști ai dreptului.

A consemnat Ligia VORO

Post-ul Raul Felix Hodoș, președinte SOROCAPP, despre efectul GDPR în piața financiară: “Se schimbă cu totul ideea de marketing în domeniu” apare prima dată în Stiri din Mures, Stiri Targu mures – Liderul presei muresene.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Raul Felix Hodoș, președinte SOROCAPP, despre efectul GDPR în piața financiară: “Se schimbă cu totul ideea de marketing în domeniu”

Credit autor: redactia.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button