Digitalizare

digitalizare

Criza sanitară a impus și accelerat procesul de digitalizare.

1) Alături de investiții masive în infrastructură și susținerea inovării, digitalizarea – ca vârf de lance al unei economii moderne și respect față de timpul cetățeanului – este un punct cheie al programului „Reclădim România”.

2) Sistemul Naţional Electronic de Plată Online (SNEP) – GHIȘEUL.RO, platformă preluată de  Autoritatea pentru Digitalizarea României în ianuarie 2020

  • din ianuarie 2020, s-au înscris peste 225.000 de noi utilizatori;
  • peste 717.000 utilizatori activi și peste 300 de tipuri de plăţi pot fi achitate online;
  • au fost introduse următoarele noi posibilităţi de plată: toate tipurile de plăţi aferente prestării oricărui serviciu public, contravaloarea permiselor de conducere, plăţile pentru autorizaţiile de circulaţie provizorie, pentru certificatul de înmatriculare, taxele pentru emiterea pașapoartelor;
  • număr de tranzacţii zilnice record pentru o singură instituţie: 2.800/zi de plăţi permise auto/certificate/autorizaţii;
  • creșterea cu 80% a numărului de tranzacţii și cu peste 165% a valorii sumelor plătite prin ghișeul.ro, comparativ cu aceași perioadă a anului trecut;
  • diversificarea tipurilor de instituţii care s-au înrolat/sau sunt în curs de înrolare în ghișeul.ro: RA-APPS, Imprimeria Naţională, Academia de Studii Economice din București (în curs de înrolare), Administraţia Naţională Apele Române(în curs de înrolare), Autoritatea Rutieră Română (în curs de înrolare), I.T.M (în curs de înrolare);

3) Guvernul PNL a asigurat legislația de urgență pentru digitalizare în timpul pandemiei și a obligat practic instituțiile să-și digitalizeze actul administrativ și să aibă respect pentru timpul cetățenilor:

– toate documentele oficiale cu semnătură electronică au primit forța juridică a înscrisurilor autentice,
– instituțiile au fost obligate să primească de la cetățeni și firme documentele cu semnătură electronică,
– instituțiile publice au fost obligate să pună la dispoziție portaluri proprii în acest sens, ori, cel puțin, să primească oficial documentele prin poșta electronică.

 

4) ANAF a accelerat procesul de informatizare pentru a crește gradul de colectare prin conformare voluntară. Digitalizarea a contribuit la creșterea veniturilor la buget înregistrată începând cu august 2020 și la creșterea cu 3,4% a obligațiilor fiscale declarate în august-octombrie 2020.
Măsuri de digitalizare luate de ANAF:

  • deblocarea unui proiect uitat în sertare: conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale și implementarea sistemului informatic SAF-T (Standard Audit File for Tax);
  • posibilitatea persoanelor juridice de a avea acces la platforma Ghișeul.ro pentru facilitarea îndeplinirii obligațiilor de plată ale contribuabililor;
  • introducerea de noi documente pe baza cărora contribuabilii persoane fizice să se poată identifica electronic în SPV și implementarea identificării vizuale online, pentru înregistrarea în SPV;
  • asigurarea, de la distanță, a serviciului de asistență a contribuabililor și dezvoltarea Call-center-ului prin introducerea unui număr unic de telefon la nivel național;
  • simplificarea fișei pe plătitor și operaționalizarea transferului electronic al actelor administrativ fiscale emise de către organele de inspecție fiscală în evidența pe plătitor;
  • implementarea sistemului informatic NOES și realizarea sistemului informatic pentru poprirea și ridicarea popririi asupra conturilor bancare prin mijloace electronice.

5) Digitalizarea serviciilor furnizate de către Ministerul Muncii a fost o prioritate în 2020. „Un singur drum pentru serviciile MMPS”  – măsură cerută instituțiilor din subordinea/coordonarea ministerului în luna iunie 2020 – a fost momentul în care poșta electronică a devenit principalul mijloc de comunicare cu cetățenii, aceștia putând să trimită solicitarea și documentele necesare prin e-mail, urmând să se prezinte o singură dată la sediul instituției (Casa Națională de Pensii Publice, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială) pentru a ridica decizia/înscrisul așteptat.

(Material comandat de: Partidul Național Liberal – Filiala Mureș / Cod unic de autentificare AEP: 11200025 / Executat de Level One Marketing SRL prin https://stiri.infomures.ro )

Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.