Schimbare de opţiune în rândul generaţiei Z

schimbare-de-optiune-in-randul-generatiei-z

Mai mult de jumătate dintre tinerii români din aşa-zisă generaţie Z, cu vârste până la 25 de ani, iau în calcul deschiderea propriei afaceri. Această este principala concluzie a studiului realizat în 7 țări din portofoliul unui grup britanic care administrează câteva societăţi financiare şi care ar trebui să pună pe gânduri managerii companiilor multinaţionale ce ar putea rămâne fără forţă de muncă.

Tinerii nu mai doresc să facă o carieră în sânul multinaţionalelor ci vor să fie proprii patroni. 53% dintre tinerii români cu vârste între 18 și 25 de ani îşi doresc acest lucru, fiind cel mai ridicat procent din cele 7 ţări sondate de Ipsos MORI contractat de către Internațional Personal Finance, grup britanic care operează şi în România. Mai mult decât atât, șase din 10 tineri români (61%) se consideră mai pregătiți de antreprenoriat decât generațiile anterioare și conduc, din nou, grupul de țări aflat în studiu. Deși au toată deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii români sunt cei care susțîn că actualul context socio-economic ridică mai multe bariere antreprenorilor decât în trecut – mai bine de două treimi din respondenți (67%) fiind de această părere.

Peste jumătate dintre românii aflaţi în Generația Z (55%) consideră că accesul greoi la finanțare le limitează oportunitățile de a fi mai implicați în dezvoltarea unui proiect antreprenorial în timp ce două treimi dintre cehi (63%) împărtășesc aceeași opinie. În ceea ce privește banii rămași după plata facturilor și acoperirea cheltuielilor esențiale, majoritatea tinerilor români ar economisi pentru vacanțe (43%) ori alte cheltuieli care ar putea apărea (40%). De asemenea, tinerii români ar consumă banii rămasi și pe cumpărarea de produse pentru casă (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru ieșiri în oraș (29%).

Dacă tinerii români ar contracta un credit, aproape jumătate ar lua în calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobânzii (47%), urmat de numărul de rate (41%) și durata de timp necesară acoperirii împrumutului (32%). Peste jumătate dintre cehi (58%) și mexicani (53%) spun că dobânda totală este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat în calcul la contractarea unui împrumut. Un sfert dintre tinerii cehi (25%) și aproape un sfert dintre lituanieni (23%) pun pe primul loc reputația furnizorului de credite, atunci când accesează o finanțare, în timp ce doar 11% dintre români iau în calcul acest aspect.

Toate acseste date conturează o imagine mai sigură şi mai independentă a generaţiei actuale Z faţă de cele precedente, ce nu ar pregetă să-şi pună la bătaie carieră pentru o posibilă afacere de viitor, în condiţiile accesului mai facil la finanţare şi a unei stabilităţi economice sporite. Un semnal de alarmă pentru firme, mai ales multinaţionale, cele mai dependențe de această forţă de muncă.

Sursa: www.business24.ro

The post Schimbare de opţiune în rândul generaţiei Z appeared first on Radio Romania Targu Mures.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Schimbare de opţiune în rândul generaţiei Z

Credit autor: Corina Muntean.

Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.