Untold, povestea festivalului cu profit

untold,-povestea-festivalului-cu-profit

În jur de 3 milioane de euro a adus profit organizatorilor Festivalul Untold 2019, care s-a încheiat luni dimineață. Evenimentul ajuns la a 5-a ediție a reușit să urce, după aprecierile organizatorilor, până pe locul 8 mondial în manifestările de gen.

Povestea celui mai titrat și mai profitabil festival muzical din România începea în 2015, cu ocazia alegerii oraşului Cluj Napoca drept Capitala Europeană a Tineretului. Atunci, mai mulţi tineri afacerişti din Cluj au văzut acest lucru ca pe o oportunitate. Autorităţile erau decise să facă ceva pentru imagine și să ajute crearea de evenimente. Aşa a apărut Untold, cu o investiţie de cinci milioane de euro. În succesul numelui a contat faptul că aceasta se ținea în Transilvania, pentru că România nu avea o imagine bună – a declarat pentru Economica.net Bogdan Buta, fondatorul şi şeful Untold.

De la o investiţie inițială de 5milioane de euro festivalul a crescut continuu și a ajuns anul acesta la 14 milioane de euro, potrivit organizatorilor. 40% din buget e asigurat de parteneri, 40% reprezintă vânzarea de bilete, iar 20% e asigurat din vânzările de mâncare şi băuturi şi merchandising. De partea cealaltă, 40% din cheltuieli se duc pe onorariile artiştilor şi 30% se duc în producţia festivalului, în principal pe infrastructură. De menționat că anul acesta, peste 10.000 de persoane din 13 ţări au lucart în producţia efectivă a festivalului Untold, dintre care peste 1800 au fost voluntari. Restul e ocupat de promovarea Untold. Reprezentanţii festivalului au ţinut să sublinieze că cheltuielile lor nu s-ar stinge dacă n-ar avea și sprijinul autorităţilor locale, care asigură gratuit paza şi protecţia în timpul festivalului și pun la dispoziția organizatorilor la preț preferențial închirierea stadionului şi a parcului în care se ţine festivalul. Dar și autoritățile au mult de câștigat și de ce nu, indirect, locuitorii urbei. Veniturile generate de festival pentru mun.Cluj-Napoca sunt consistente.

În jur de 1,6 milioane de turiști au ajuns în ultimii 5 ani la Untold și au cheltuit în total peste 170 de milioane de euro. Bani care s-au transformat în venituri pentru business-urile locale (hoteluri, restaurante, pensiuni,firme de transport) dar și pentru clujenii care și-au închiriat locuințele pe perioada festivalului. Ca fapt divers, Primăria Cluj Napoca a decis în 2015 că este nevoie de o bandă specială dedicată transportului în comun spre festival. Lucrurile au mers atât de bine încât autoritatea a hotărât că ar fi mai bine să păstreze banda specială şi după încheierea Untold și aceasta funcţionează şi astăzi.

După încheiere, organizatorii Untold au dat de înțeles că visează să facă festivaluri mari în toată ţara, în timp ce brandul Untold e deschis pentru parteneriate strategice. Chiar și la scară mai mică un astfel de festival s-ar putea dovedi aducător de profit pentru administrațiile unor orașe din Covasna, Harghita sau Mureș.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

The post Untold, povestea festivalului cu profit appeared first on Radio Romania Targu Mures.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Untold, povestea festivalului cu profit

Credit autor: Corina Muntean.

Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.