Parcările pentru biciclete, obligatorii pentru companii și instituțiile publice

parcarile-pentru-biciclete,-obligatorii-pentru-companii-si-institutiile-publice

Este un proiect depus ieri la Senat, care prevede dotarea clădirilor publice, a piețelor, a autogărilor sau stațiilor CFR cu astfel de parcări, alături de suporți și dispozitive antifurt.
Președintele Federației Bicicliștilor din România, Radu Mititean spune că e benefică orice inițiativă legislativă referitoare la bicicliști.
Sunt mai multe proiecte, blocate în diverse stadii legislative, pentru că, afirmă Radu Mititean, mulți decidenți văd lumea doar prin parbrizul autoturismului de serviciu:

În calea promovării utilizării bicicletei în orașele din România, principalele probleme vin din legislația rutieră, una din cele mai desuete și antibiciclistice din întreaga Europă, care descurajează mersul cu bicicleta. Și la care standardele sunt lipsă sau preistorice și atunci apar aberații care nu pot fi sancționate pentru că autoritățile locale spun că e suficient să facă o așa-zisă pistă de câteva zeci de cm, plină de obstacole sau discontinuă. De aceea sunt benefice și asemenea legi punctuale, care pot contribui la încurajarea mersului cu bicicleta. Sperăm să se aprobe și această lege și să vină și celelalte modificări, mult mai importante.

În Tg. Mureș au fost amenajate peste 200 de rastele pentru biciclete, și urmează accesarea unor fonduri europene pentru o nouă parcare în zona Clinicilor, a arătat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Cosmin Blaga:

În Tg. Mureș avem în jur de 200 de rastele pentru biciclete, amplasate aproape la toate instituțiile publice și la cele de învățământ. Dar au fost și asociați de proprietari care ne-au solicitat să montăm. Pentru bicicliști o să dezvoltăm, sperăm noi, în maximum doi ani de zilde, și în zona Clinicilor o pistă specială, cu rastele noi. Vom achiziționa și biciclete cu softuri, prin fonduri europene, astfel încât acea zonă va deveni una din peomenadă, dar și pentru plimbatul cu bicicletele.

Târgumureșenii care circulă cu bicicleta sunt conștienți de pericolul la care se expun. Aceștia își doresc mai multe piste, dar și zone speciale de parcare:


Potrivit proiectului de lege, neamenajarea parcărior pentru biciclete va duce la amenzi cuprinse între 2.000 și 4.000 lei.
Costurile lucrărilor necesare realizării dotărilor și ale autorizațiilor se suportă din bugetele autorităților administrației publice, centrale sau locale și din sursele proprii ale persoanelor juridice.

Valeriu Russu

The post Parcările pentru biciclete, obligatorii pentru companii și instituțiile publice appeared first on Radio Romania Targu Mures.


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: Parcările pentru biciclete, obligatorii pentru companii și instituțiile publice

Credit autor: Corina Muntean.

Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.