Sport

ACESTEA sunt rutele celor 4 piste de biciclete aprobate, dar NEFACUTE! Semneaza petitia ACUM!

Hai sa punem presiune pe ei! Avem nevoie de implicarea ta. Semnează si distribuie…

Sătui de promisiunile si de incompetenta celor aflați în executivul primăriei, având proiecte aprobate de consilieri de ani de zile, dar nepuse în practică de cuplul FLO&MAI, ocupați doar cu organizarea concertelor „gratuite”, mureșenii au demarat o petitie online, pe care o poti semna in linkul de la finalul materialului.

Această petiție are ca scop redeschiderea dialogului dintre primăria Târgu Mureș și locatarii orașului și responsabilizarea aleșilor locali în chestiunea realizării pistelor pentru biciclete.

Problema principală care ne preocupă este cea a infrastructurii pentru biciclete și a rețelei de piste velo, proiect asumat prin strategia de dezvoltare durabilă a Municipiului Târgu Mureș 2014 ‐2020, aprobată prin HCL nr. 222/2017.

Planul identifică corect necesitatea dezvoltării infrastructurii pentru biciclete, stabilind realizarea unei rețele de piste ciclabile :

– în lungul canalului Pocloș;

– pe traseul Centru- Zona Medicală: P-ța Trandafirilor – str. Avram Iancu – B –dul Cetății – str. Mihai Viteazu până la Spitalul Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș;

– pe traseul Weekend – B-dul Cetății – Piața Trandafirilor;

– pe malul stâng al Mureșului.

Deși a trecut o jumătate de ciclu electoral de la adoptarea Planului, constatăm cu îngrijorare că în ciuda dorinței unui procent important din locuitorii orașului de a trăi mai bine prin simpla alegere a bicicletei în locul autovehiculului, realitatea nu s-a schimbat: și la momentul de față deplasarea cu bicicleta pe carosabil printre mașini este mult prea periculoasă, motiv pentru care mulți renunță la folosirea bicicletelor, iar majoritatea celor care se deplasează pe două roți alege să folosească trotuarul, lucru interzis și sancționat de Codul rutier. În multe situații circulația rutieră este stânjenită de prezența bicicliștilor în trafic.

De exemplu, lățimea benzii de circulație în străzile cu sens unic cu parcări la bordură pe ambele părți, nu permite depășirea în siguranță a bicicliștilor.

Din sondajele campaniilor de conștientizare și educative, derulate de ONG-uri (Oscar Șarpele Hoinar, Academia Velo, Critical Mass, La școală pe 2 roți) rezultă că mulți ar alege să folosească mijloace de transport alternative, dacă ar exista o infrastructură corespunzătoare, dedicată bicicliștilor.

În contextul în care beneficiile pistelor de biciclete sunt evidente (decongestionarea și ameliorarea traficului auto, siguranța participanților în trafic, creșterea gradului de accesibilitate a zonelor verzi, reducerea emisiilor de gaze și a nivelului de zgomot etc.), ducând la creșterea calității vieții – lucru care ar trebui să fie o prioritate și al factorilor de decizie la nivel local –

CEREM

– implementarea proiectelor de amenajare a pistelor de biciclete asumate prin HCL nr. 222/2017.

– să ne răspundeți în scris la prezenta petiție, arătându-ne punctual și documentat dacă, cum și când vor fi rezolvate aceste doleanțe, cu termene precise, pe etape și zone.

Semnează – AICI – Írd alá!

MS / Foto: colaj captura


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: ACESTEA sunt rutele celor 4 piste de biciclete aprobate, dar NEFACUTE! Semneaza petitia ACUM!

Credit autor: ms.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button