ATENTIE! Lucrari neconforme care pun IN PERICOL siguranta celor care traverseaza podul Mures!? Specialistii avertizeaza! FOTO

atentie!-lucrari-neconforme-care-pun-in-pericol-siguranta-celor-care-traverseaza-podul-mures!?-specialistii-avertizeaza!-foto

In atentia organelor competente…

Cum bine se stie, de cateva luni au inceput lurarile de reabilitare la obiectivul „Reparaţie capitală pod peste râul Mureş cu pasaj superior peste linia CF Deda-Tg. Mureş- Str. Călăraşilor” din Municipiul Tirgu Mures.

Podul peste râul Mureș, asigură legătura dintre cartierul Unirii din Tîrgu Mureș și municipiu, legătura DN 15E, precum și a comunelor limitrofe cu orașul. Constructorul are de reabilitat lungimile reale totale ale podului, pasajului şi a rampelor de acces: 626,00 m, suprafaţa totală a lucrării: 11.700 mp. Durata contractului este de 36 de luni.

Din pacate, in stil de lucru pur romanesc, pe langa ambuteiajele formate zilnic pe pod (de inteles in conditii de reabilitare, dar de neinteles de ce programul de lucru nu este adaptat in mai multe schimburi, evitandu-se orele de varf si asa aglomerate), se pare ca mai avem parte si de probleme grave de siguranta, evidentiate in randurile de mai jos de ingineri specialisti in structuri, contactati de noi in urma unor lucruri vizibile cu ochiul liber.

Din punct de vedere SSM (Securitatea și sănătatea în muncă) este insuficient gardul de plastic montat pentru protectie. Pericolul cel mai mare survine in momentul in care persoane obosite sau neatente, dar si copiii care tranziteaza ca pietoni podul, in eventualitatea in care se dezechilibreaza, nu au posibilitatea de sprijin, neexistand sisteme fixe de protectie. In plus, sapaturile pentru caminul de langa cladire sunt nesemnalizate. Posibilitatea reala de accidentare este valabila si in cazul muncitorilor.

In mod normal si pentru siguranta ar fi recomandat:

– pe ambele parti ale tablierului sa fie gard mobil pentru evenimente
– sa se lucreze doar pe o singura parte, astfel incat o parte sa fie destinata traversarii pietonilor

Cel mai grav lucru facut este ca la montarea grinzilor noi au calat una dintre cele doua macarale pe tablier. Este periculos atat din punct SSM cat si structural, acest lucru putand duce la un incident asemanator cu cel de la podul de pe Poklos, prabusit in urma cu cativa ani, sau mai grav.

Nici un pod nu este calculat sa suporte asemenea eforturi punctuale, sustin specialistii. O solutie sigura ar fi fost o macara de categorie superioara, care sa permita montarea grinzilor de jos sau din spatele culeii (pozitia macarale dinspre cartierul Unirii).

Si din punct de vedere calitativ lucrarile sunt executate foarte slab, conform specialistilor contactati. Demolarea grinzilor parapet cu demolatoare montate pe utilaje grele, produc vibratii ce pot produce fisuri noi sau le pot mari pe cele existente. In mod normal ar fi trebuit demolate cu utilaje de mica mecanizare (demolatoare manuale pneumatice sau electrice).

Nerespectarea dimensiunilor grinzilor parapet, o alta problema observata ca urmare a unor masuratori efectuate in cateva locuri: a. 27,5 cm, b. 30.3 cm , c. 28,7 , d. 27,4. Grinda ar fi trebuit sa aiba 30 cm constant, conform normativului NE 012-2.

La executarea lucrarilor din beton, la un element de 40 cm este permisa o abatere maximum 15 mm (asta nu inseamna ca trebuie sa fie o regula, la elemente structurale suspendate nu ar trebui sa existe abateri), pe cand noi avem abateri  si de 25 mm, acest lucru ducand la reducerea acoperirii de beton, care, in cativa ani, ne aduce de unde am plecat inainte de reabilitare, armatura aparenta/ slabirea elementului de beton.

Nerespecarea planeitatii elemnetelor, atat in plan vertical cat si orizontal (in Ne 012-2 sunt date tolerante, aici nu mai trebuie masurat, problemele sunt vizibile cu ochiul liber). Daca se va face releveul grinzii parapet cu siguranta nu va da o bolta uniforma.

Totodata exista fisuri in betonul nou. Se pot remedia prin injectare cu rasina epoxidica. Se vad zone de turnare incompleta a elementelor noi. In zonele unde este spuma cu siguranta sunt armaturi care vor devenii vizibile dupa curatarea spumei. Trebuie remediate, dar se puteau evita.

Avand in vedere ca o asemena reabilitare nu se face anual si ca este o lucrare de arta, dirigintele de santier, constructorul cat si proiectantul ar trebui sa fie foarte exigenti (sa nu uite ca ei raspund de executia lucrarilor si automat de siguranta oamenilor).

In cazul in care lucrarile continua si se vor finaliza la fel de prost, va fi necesara inca o reabilitare in doar cativa ani.

Stim ca aceste aspecte evidentiate de noi sunt general valabile si vizibile la mai toate lucrarile efectuate in municipiul Tirgu Mures si nu numai, dar, in cazul in care vorbim de o lucrare structurala suspendata, care suporta zilnic o circulatie auto ridicata, nu avem voie sa ne facem ca nu vedem. Solicitam si altor ingineri specialisti sa ne sustina sau contrazica acolo unde poate nu am fost destul de exacti. Ne referim la elementele structurale, ca de cele care pun in pericol viata oamenilor, nu exista niciun dubiu.

La final, postam si cateva poze, care reflecta unele din problemele asupra carora am atras atentia.

Pericolul din punct de vedere SSM (Securitatea și sănătatea în muncă)…

Demolare neconforma…

Dimensiuni neconforme beton nou…

Fisuri in betonul nou…

Planeitate neconforma beton nou…

Alte lucrari neconforme…

MS /  Foto: colaj


Aceasta stire este preluata.

Sursa articolului: ATENTIE! Lucrari neconforme care pun IN PERICOL siguranta celor care traverseaza podul Mures!? Specialistii avertizeaza! FOTO

Credit autor: ms.

Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.